بهترین مطالب دانستنی و مفید

در اینجا بهترین مطالب دانستنی و مفیدی که در هر جایی دیده ام منتشر خواهد شد

بهترین مطالب دانستنی و مفید

در اینجا بهترین مطالب دانستنی و مفیدی که در هر جایی دیده ام منتشر خواهد شد

  • ۰
  • ۰

اگر شما یک گیتار عامیانه را در نظر می گیرید یا از قبل آن را دارید ، برای موسیقی کلاسیک مناسب نیست شما نیاز به گرفتن یک گیتار کلاسیک دارید.چندین تفاوت مهم وجود دارد. چوب و ساخت گیتارهای کلاسیک متفاوت از گیتارهای عامیانه است. همچنین رشته ها متفاوت هستند. یک گیتار عامیانه دارای رشته های فلزی و یک گیتار کلاسیک دارای رشته های نایلونی و ابریشم است. این امر تفاوت قابل توجهی در صدا و نحوه کار گیتار ایجاد می کند.

همچنین در هنگام خرید بهترین مارک گیتار کلاسیک حرفه ای مهم است بدانید گردن گیتار کلاسیک پهن تر از گیتار محلی است. یک گیتار عامیانه بیشتر روی نواختن آکورد تمرکز می کند ، بنابراین رشته هایی که به هم نزدیک هستند ، راحت تر استریم می شوند. گردن گیتار کلاسیک رشته ها را از هم دورتر کرده است که نوازندگی انفرادی را با pluckiing تسهیل می کند.

گیتار کلاسیک انتخاب بیشتر هنرجویان برای آغاز به یاد گرفتن گیتار است . این گیتارها اندازه‌ای مطلوب دارا هستند و غالبا با سیم‌های نایلونی مورد استفاده قرار می گیرند . عمده نوازنده‌های گیتار ایرانی از همین مدل گیتار برای ساخت آهنگ‌های خویش به کارگیری می کنند .

بهترین مارک های گیتار کلاسیک

گیتار کلاسیک یاماها C40

{به یاد داشته باشید|بدانید} که هیچکدام از این گیتارها به همراه پیکاپ عرضه نمیشوند و به طور کامل برای تمرین ساخته شده‌اند . اگر‌چه کلیه کیفیت قابل قبولی نسبت به ارزش خویش دارا‌هستند و صدایی کیفیت بالا را به شما ارائه خواهند بخشید یاماها C40 یکی محبوب‌ترین مدل‌های گیتار کلاسیک و سفارش بخش اعظمی از اساتید گیتار است . این گیتار امروزه تحت عنوان تعیین با اهمیت نوازندگان مبتدی گیتار پاپ شناخته می شود . C40 صفحه‌ی رویی از فرآورده صنوبر و صفحه‌ی انگشت‌گذاری روزوود داراست . بخش اعظم امکانات آن ( از جمله بریج و سدل ) نظیر اکثری از گیتارهای این سختی ارزش از محصول پلاستیک میباشند . C40 در اندونزی ایجاد می گردد و کیفیت و صدایی دوچندان خوب در مقایسه با بقیه گیتارهای این محدوده از ارزش به شما ارائه خواهد کرد .

گیتار کلاسیک کورت AC100

کورت AC100 گران‌قیمت‌ترین گزینه‌ی مو جود درین لیست است . کورت یک کمپانی کره‌ای است که گیتارهای الکتریک , آکوستیک و کلاسیک زیاد محبوبی را در محدوده‌ی قیمتی گسترده به بازار عرضه می کند . اگر چه بیشتر مشتریان , این مجموعه را با گیتارهای با کیفیت و ارزان‌قیمت آن می شناسند . AC100 یک کدام از گیتارهای کلاسیک پایین‌رده‌ی این موسسه است . بدنه‌ و دسته‌ی این گیتار از چوب کیفیت خوب ماهون ( mahogany ) تشکیل شده و صفحه‌ی رویی آن از مال صنوبر است . در‌صورتی‌که برای استارت چنین بودجه‌ای دردست دارید , این گیتار یکی شایسته ترین گزینه‌ها است .

گیتار کلاسیک یاماها C70

C70 اخوی بزرگ‌تر C40 است و با ارزش بالاتری نیز عرضه میگردد . این گیتار تعیین نخستین افرادی است که بودجه‌ی بیشتری برای خرید اولی گیتار خویش کنار گذاشته‌اند . C70 ماشین‌هدهای بهتری نسبت به C40 داراست و صدا و جزئیات ساخت آن هم مقداری خوبتر است . هر چند بقیه امکانات و مواد به عمل رفته درین دو گیتار تماما یکسان می باشند . احتمالا با شنیدن آریا بدین تاءمل بیافتید که‌این گیتارها ساخت جمهوری اسلامی ایران می باشند . ولی حرفه‌ای‌ها می دانند که‌این مارک ژاپنی است و از اوایل دهه‌ی ۵۰ میلادی در صنعت گیتار درگیر به عمل بوده .

گیتار کلاسیک آریا AK - 20

آریا امروزه به یک مارک قابل اعتماد در ساخت گیتار تبدیل شده‌است و گیتارهای پایین‌رده و میان‌رده‌ی آن در جمهوری اسلامی ایران هواداران بخش اعظمی دارا‌هستند . AK - 20 یکی‌از گیتارهای پایین‌رده‌ی آریا است . این گیتار در دو طرح مشکی و سوای رنگ قابل خریداری است و نسبت به ارزش خویش کیفیت مناسبی دارااست . AK - 20 هم نظیر گیتار کورت دارنده ورقه رویی صنوبر و بدنه‌ی ماهون است .

گیتار کلاسیک استگ C440

گیتارهای استگ دوستداران و در عین اکنون منتقدان اکثری دارا‌هستند . این موسسه بلژیکی در میانه‌ی دهه‌ی ۹۰ گیتارهای زیاد با کیفیتی را ایجاد و عرضه می کرد . هر چند آن گاه به سراغ خوبتر کردن قیمت‌های خویش رفت و امروزه اکثری از تولیدات خویش را در چین ایجاد می کند . به همین علت گیتارهای استگ ارزش زیاد قابل قبولی در مقایسه با رقبای خویش دارا هستند . C440 یک گیتار فراوان ارزان‌قیمت است که در مشقت بها خویش نسبتاً بی‌رقیب است . این گیتار با صفحه‌ی انگشت‌گذاری رز وود , دسته‌ی ناتو و بدنه‌ی لیندن یک ساز مطلوب است .

 

 

 اولین قدم در روند کمک به شما در یافتن گیتار مناسب
 

برای ایجاد یک مبنای اولیه در جایی که با بازی خود قرار دارید و آنچه را که به دنبال آن هستید ، برخی از اولین مواردی که ممکن است در مورد آنها بحث کنیم شامل موارد زیر است:

در صورت ورود به نمایشگاه ، پیشنهاد می کنم گیتار فعلی و هر موسیقی مورد علاقه خود را بیاورید. ممکن است از شما بخواهم کمی بازی کنید ، بنابراین می توانم از سبک شما احساس خوبی کسب کنم.
اگر گیتار ندارید - عالی است! اگر بازیکن هستید ، ممکن است از شما بخواهم که مدلی را بازی کنید تا سبک و ترجیحات خود را حس کنید. اگر شما یک مبتدی کامل باشید ، ما به طور همزمان همه چیزها را یادداشت می کنیم.
در مورد هرگونه ملاحظات جسمی مانند ترجیح چپ یا آرتریت صحبت خواهیم کرد.
خوب است که در مورد گیتار و نوازندگی فعلی خود یک بحث کلی داشته باشید؛ آنچه را دوست دارید یا دوست ندارید ، چیزی را که کم و بیش از شما می خواهید. شما با چه نوع کارنامه ای بازی می کنید ، آیا می خواهید بازی کنید؟ به چه موسیقی گیتار گوش می دهید؟ آیا بازیکنان مورد علاقه ای دارید؟
و البته ، بودجه ای برای در نظر گرفتن وجود دارد!
از مباحث ما ، من تعدادی گیتار را انتخاب می کردم و می توانستید چیزهای جالب بازی کردن آنها را به عقب برگردید ، و مقایسه کنید که کدام یک مناسب تر شماست. گزینه های گیتار را که کمترین جذابیت را دارند ، جمع کنید و قوی ترین مدعی را حفظ کنید تا فقط 3-4 گزینه باقی بماند.

در طول فرایند ، به یاد داشته باشید:

همه ما متفاوت صحبت می کنیم و چیزهای مختلفی را در یک گیتار می خواهیم. هیچ حقی یا نادرستی وجود ندارد ، فقط آنچه برای شما مناسب است.
در محدوده تنال می شنویم ترجیح تونال داریم و هر گیتار دارای یک "پالت" تونال است. این واقعا به گوش شما و آنچه شما ترجیح می دهید بستگی دارد.
گیتارهای سطح بالاتر صدای بهتر و متنوع تری را با سطح بالاتری از تکنیک پخش کننده تولید می کنند.
در طول آزمایش شما به سؤالاتی خواهم پرداخت که به شما در اصلاح جستجوی شما کمک می کند. من با دقت تماشا می کنم با کدام گیتار وقت می گذارید و بلافاصله کنار می گذارید. این فقط مربوط به چیزی نیست که شما آگاهانه در مورد یک گیتار می دانید یا می گویید. این کارها معمولاً به همان اندازه مهم است که آنها انجام می دهند و انجام نمی دهند که انتخاب بعدی را که من به دست آنها خواهم رسید ، اطلاع می دهد.

این چیزی نیست که من در گیتار دوست دارم - این مربوط به چیزی است که شما به عنوان بازیکن به دنبال آن هستید. من یک روند کشف راهنمایی را ارائه می دهم. امیدوارم از مجموعه مجموعه جدید گیتارهای جدید ، مورد استفاده و پرنعمت ما چیزی را که دوست دارید پیدا کنید. یا ممکن است این باشد که شما سفارش دهید چیزی را بطور خاص از طیف وسیعی از تامین کنندگان ما تهیه کنید.

 

منبع : 

http://jayino.com/blog/useful-articles/best-classical-guitars/